مثبت اندیشان

مقالات مثبت اندیشی و قانون جذب

مثبت اندیشان

مقالات مثبت اندیشی و قانون جذب

سلام . به وبلاگ مثبت اندیشان خوش آمدید . من اینجا درباره روانشناسی مثبت گرا و انرژی مثبت و همچنین قانون جذب عکس و مطلب میزارم . از دوستان مثبت اندیش دعوت میکنم نظرات و اندیشه های خودتون رو زیر مطالب هر پست درج کنید. سپاسگزارم

۱۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آیا مثبت اندیشی شما را سالم می کند؟

فرض کنید آنفلوانزا گرفته‌اید و بهترین دوست‌تان، شکلاتی به شما می‌دهد و به شما می‌گوید اگر این شکلات را بخوری، حالت بهتر خواهد شد. آیا حرفش را باور می‌کنید؟ اگر آن شکلات را پزشک مشهوری به شما بدهد و بگوید در آن شکلات یک داروی قوی هست، چطور؟ فرض کنیم شکلات را خوردید و تب‌تان برطرف شد. شاید دلیلش این باشد که بیماری دوره‌اش را طی کرده نه این که چون آن شکلات را خورده‌اید، حالتان بهتر شده است. شاید هم اثر دارونما، یعنی شکلاتی که تاثیر پزشکی نداشته، حال شما را بهتر کرده است.
  • Fa Nazari

راز شاد بودن در زندگی چیست؟

چرا بیشتر افراد از کار و زندگی خود ناراضی اند؟
شان آکر در مورد عوامل خوشبختی انسان ها مطالعه می کند. او می گوید با دانستن ظاهر زندگی افراد (تحصیلات، میزان حقوق، ظاهر و…) تنها میتوان ۱۰ درصد از خوشبختی درازمدت آنها را پیش بینی کرد.
در دنیای کسب و کار، تنها ۲۵ درصد از موفقیتهای شغلی به I.Q(میزان هوش انسان) بستگی داردو ۷۵ درصد دیگر به میزان خوش بینی، حمایت اجتماعی و توانایی مهار استرس مربوط می شود.

  • Fa Nazari

نویسنده: دکتر رابرت ل. لیهی

مترجم: سامان نونهال

دانشجوی دکتری روان‏شناسی سلامت دانشگاه خوارزمی تهران

مثبت‏ اندیشی

برخی از افراد گمان می‏کنند که در مثبت‏ اندیشی، قدرتی نهفته است. در پس رویکرد راز، این فرض قرار دارد که فقط مثبت بیندیشید و همه‏ چیز آن‏گونه خواهد شد که می‏خواهید. این فرض، خود را چنین ابراز می ‏کند: «هر چیزی امکان‏پذیر است، هیچ ‏چیزِ غیر ممکنی وجود ندارد». چه‏ قدر دانستنِ این مطلب حیرت‏ آور است که برای تغییرِ قوانینِ طبیعت، می‏ توانیم به قدرتِ تفکرمان امید ببندیم. اما می‏خواهم بدانم که آیا با صِرف مثبت ‏اندیشی، می‏ توان بر قانون جاذبۀ زمین غلبه کرد. داوطلبی هست؟ نه؟ آهان!

  • Fa Nazari

تفکر مثبت

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این خود ما هستیم که از طریق بسیاری از اعمالی که انجام می دهیم یا اندیشه هایی که می کنیم و حرف هایی که بر زبان می آوریم ، مجازاتها و تنبیهات خود را تعیین و مشخص می کنیم.

یعنی اگر تفکرات و اندیشه های ما مثبت باشند ما انرژی مثبت موجود در پیرامونمان را به خود جذب می کنیم و اگر تفکرات و اندیشه ای ما منفی باشند ، به تناسب انرژی منفی موجود در ژیرامونمان را جذب می کنیم. راستی انرژی مثبت چیست؟

  • Fa Nazari

 کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید.

چیزی که نحوه زندگی انسانها را مشخص می کند، تفسیر و نوع دیدشان نسبت به وقایع بیرونی است نه خود آن وقایع .                                                        

 سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد.

هر اتفاقی که در زندگی ما پیش می آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هرامری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود.مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم .
کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید.
به کاربردن واژه ها و عبارات تأکیدی مثبت در زیباتر شدن افکار و اعمال ما و بهبود کیفیت زندگیمان تأثیر بسیار زیادی دارد و باعث ایجاد شور و شوق در زندگی می شود. مثل این جمله: «من شایسته موفقیت هستم و همیشه به اهدافم می رسم.»
هیچگاه مشکلات و سختیهای زندگیتان را لعنت و نفرین نکنید. این فکر که دنیا سرشار از مشکل است را دور بریزید و در عوض هرگاه موقعیت نامطلوب یا مسئله ناخوشایندی در زندگیتان پیش آمد، به دنبال راههای مثبت و طلایی برای حل آن مسائل باشید. به کار بردن این روش باعث ایجاد رضایت در شما و حل شدن مسائل زندگیتان به گونه ای مثبت و خوب می شود.

  • Fa Nazari

شرایط خوب نیست؟ چرا با شرایط همراه شوید؟! می‌دانم گاهی خسته و مضطرب هستید ، ذهنتان پر از افکار منفی است و جسمتان پر از تنش. اما درست نیست که تسلیم شرایط بشوید و روزبه‌روز تحلیل بروید خود را به سوی باور های مثبت و تفکر مثبت هدایت کنید. بارها و بارها به آدم‌هایی ازاین‌دست برخورده‌ام تنها توصیه من به این افراد این است که کلماتی که برای توصیف خود از آن استفاده می‌کنند روزی واقعیت آن‌ها را شکل خواهد داد.! پس بهتر است مراقب باشند هرچه بگویند همان خواهند شد.

شما چطور خودتان را توصیف می‌کنید؟ چه برداشتی از خوددارید؟ من شمارا به چالش جایگزین کردن کلمات منفی با مثبت دعوت می‌کنم. در ادامه ۴۰ جمله مثبت که می‌تواند در بزنگاه‌های حساس حستان را عوض کند و شما را به سوی تفکر مثبت سوق دهد باهم مرور می‌کنیم.

با به یاد داشتن این جملات تفکر مثبت را پیروز افکار منفی کنید:

  • Fa Nazari

مثبت

انسان در طول زندگی خود همواره به دنبال پیشرفت و کسب موفقیت است.

موفقیت در زندگی متأثر از نوع نگرش انسان به خود و جهان پیرامون است. قرآن کریم که کتاب جامع برنامه زندگی انسان است، در آیات خود انسان‌ها را به توجه به فضل و هدایت الهی تشویق و دعوت می‌کند. در این مجال به بررسی نقش مثبت ‌اندیشی در موفقیت انسان از دیدگاه قرآن پرداخته می‌شود.


معنای مثبت ‌اندیشی

مثبت ‌اندیشی شکلی از فکر کردن است که بر حسب عادت در پی به دست آوردن بهترین نتیجه از بدترین شرایط می‌باشد.

شخص مثبت ‌اندیش هیچ ‌گاه مسائل منفی را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه به مقابله با آن می‌پردازد.

  • Fa Nazari

معمولا دید افراد مختلف نسبت به زندگی فرق می کنند عده ای بسیار خوشبین و مثبت نگر هستند و عده ای بسیار نا امید یأس و تیرگی دنیای این افراد را در بر گرفته همه رفتارهای اطرافیان را حمل بر سوء می کنند و کینه ها به دل می گیرند این افراد در نظر دیگران اشخاصی بسیار ضعیف و نفرت انگیز جلوه خواهند کرد که به مرور تمامی دوستان خود را از دست خواهند داد چرا که همه انسان ها در نوع خود با مشکلاتی رو به رو هستند دیگر تحمل صحبت های یأس آفرین و منفی دیگران را ندارند.


مثبت اندیشی

مثبت اندیشی همان خوش بینی و تفأل خیر به خداوند و جهان و دیگر انسان ها است. زیرا از نظر روایات اسلامی سوءظن تنها در مورد رفتار دیگران تحقق نمی یابد بلکه هر بدگمانی به خدا و مخلوق خدا به نحوی که به شکل اعتقاد قلبی درآید و اعتقاد و گفتار و رفتار انسان بر اساس آن شکل بگیرد، سوءظن محسوب می شود.

  • Fa Nazari

اگر می خواهید در زندگی خود پیشرفتی را مشاهده کنید چاره ای جز این ندارید که افکار منفی را از ذهن خود کاملا پاک کنید و افکار مثبت را جایگزین آن کنید پس همین حالا به پشت بام ذهن خود بروید و آنتن های ذهنتان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.


قرآن

معادلات زندگی انسان ها بسیار پیچیده و مبهم است و به خاطر همین باید دقیق بدانیم که چه رفتاری را در این معادلات سخت و مبهم از خود بروز دهیم تا زندگی ما تبدیل به یک زندگی ایده آل و درجه یک شود و به عبارتی همه حسرت زندگی ما را بخورند نه اینکه شبانه روز در حسرت زندگی دیگران باشیم. همه افراد در زندگی خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند اما انسان موفق کسی است که اولا به فکر رفع مشکلات باشد و دوما در میان مشکلات نیز برای خود یک زندگی بیست و نمونه بسازد تا الگویی برای دیگران باشد

برای داشتن یک زندگی نمونه و درجه یک و مدل بالا فقط کافی است چند کار ساده انجام دهید تا از زندگی خود رضایت کامل داشته باشید :

  • Fa Nazari

انسانی که مثبت می‌اندیشد، هیچ اتفاقی را در عالم شر و بد نمی ‌داند، بلکه لحظه به لحظه آن را حساب ‌شده و تحت کنترل خالق بزرگ عالم می ‌داند.

حسن شریفی؛ انسان در طول زندگی خود همواره به دنبال پیشرفت و کسب موفقیت است. موفقیت در زندگی متأثر از نوع نگرش انسان به خود و جهان پیرامون است. قرآن کریم که کتاب جامع برنامه زندگی انسان است، در آیات خود انسان‌ها را به توجه به فضل و هدایت الهی تشویق و دعوت می‌کند. در این مجال به بررسی نقش مثبت اندیشی در موفقیت انسان از دیدگاه قرآن پرداخته می‌شود.

 

  • Fa Nazari