مثبت اندیشان

مقالات مثبت اندیشی و قانون جذب

مثبت اندیشان

مقالات مثبت اندیشی و قانون جذب

سلام . به وبلاگ مثبت اندیشان خوش آمدید . من اینجا درباره روانشناسی مثبت گرا و انرژی مثبت و همچنین قانون جذب عکس و مطلب میزارم . از دوستان مثبت اندیش دعوت میکنم نظرات و اندیشه های خودتون رو زیر مطالب هر پست درج کنید. سپاسگزارم

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

7 راهکار ساده برای داشتن افکار مثبت

سلامت نیوز: تغییر افکار می تواند احساس شما نسبت به زندگی را تغییر دهد. در این مقاله به 7 راهکار ساده برای داشتن طرز فکری مثبت و خوش بینانه خواهیم پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت روان،هنگامی که ناراحت هستید، ممکن است احساس کنید که یک نفر چراغ دنیا را خاموش کرده و همه چیز تیره و ناخوشایند شده است.

شاید بعضی وقتها به این فکر کنید که کاش قرصی برای احساس خوشحالی ساخته می شد که می توانست شما را به سرعت از فاز ناراحتی به خوشحالی ببرد. شاید به نظر برسد که قرص های افسردگی می توانند چنین تاثیری داشته باشند اما در واقع بیشتر این داروها به لحاظ پزشکی تاثیر چندانی نداشته و بیشتر تاثیر آنها به صورت ذهنی و روانیست.

نکته جالب این است که داشتن فکر مثبت می تواند در تغییر احساس شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و احساس شما را نسبت به زندگی به سرعت تغییر دهد. پس می توان گفت برای داشتن احساس خوشحالی و رضایتمندی دائمی بهترین راه تغییر در طرز فکر و مثبت اندیشی است.

قدرت تفکر مثبت چندین دهه است که به اثبات رسیده است و البته نکته جالب تر اینکه به لطف مطالعات، روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که تغییر طرز فکر به طور کامل امکان پذیر است.

با تمرین، شما می توانید عادت به تفکر منفی را به راحتی تغییر دهید.

  • Fa Nazari

شرایط خوب نیست؟ چرا با شرایط همراه شوید؟! می‌دانم گاهی خسته و مضطرب هستید ، ذهنتان پر از افکار منفی است و جسمتان پر از تنش. اما درست نیست که تسلیم شرایط بشوید و روزبه‌روز تحلیل بروید خود را به سوی باور های مثبت و تفکر مثبت هدایت کنید. بارها و بارها به آدم‌هایی ازاین‌دست برخورده‌ام تنها توصیه من به این افراد این است که کلماتی که برای توصیف خود از آن استفاده می‌کنند روزی واقعیت آن‌ها را شکل خواهد داد.! پس بهتر است مراقب باشند هرچه بگویند همان خواهند شد.

شما چطور خودتان را توصیف می‌کنید؟ چه برداشتی از خوددارید؟ من شمارا به چالش جایگزین کردن کلمات منفی با مثبت دعوت می‌کنم. در ادامه ۴۰ جمله مثبت که می‌تواند در بزنگاه‌های حساس حستان را عوض کند و شما را به سوی تفکر مثبت سوق دهد باهم مرور می‌کنیم.

با به یاد داشتن این جملات تفکر مثبت را پیروز افکار منفی کنید:

۱- به خودتان نگاه کنید ملاک مقایسه شما هستید نه دیگران.

۲- رضایت همیشه به معنی داشتن چیزهایی که می‌خواهید نیست. گاهی رضایت قدردان داشته‌ها بودن است.

۳- گاهی به گذشته نگاه کنید، چه مسیر طولانی را پشت سر گذاشته‌اید، خدا قوت 😉

۴- اینکه همه‌چیز در گذر است دلیل خوبی برای ارزشمند نبودن آن‌ها نیست.

 ۴۰ جمله قدرتمند و انرژی‌ بخش برای تفکر مثبت

۵- به ازای هر چیزی که ازدست‌داده‌اید چیزی به دست آورده‌اید. زندگی خوب الزاماً کامل نیست.

۶- تلاش متفاوت از شکست است. فردوس را به بهای عمل می‌بخشند.

۷- می‌پذیرم، همه‌چیز را نمی‌توان کنترل کرد اما نگرش نسبت به موضوعات به خودمان بسته است. استاد تغییر باشیم نه قربانی آن.

۸- اگر برای شکست آماده می‌شوید انتظار پیروزی نداشته باشید!

  • Fa Nazari
با توجه به اینکه تفکر مثبت در زندگی ما جایگاه خاصی دارد، آیات کلام الله را بررسی می‌کنیم تا از دیدگاه قرآن با اندیشه‌های صحیح و ناصحیح آشنا شویم.


مثبت

«ما یَوَدُّ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِکینَ أَنْ یُنَزَّلَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَیْرٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ اللَّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ »

«کافران اهل کتاب، و (همچنین) مشرکان، دوست ندارند که از سوى خداوند، خیر و برکتى بر شما نازل گردد؛ در حالى که خداوند، رحمت خود را به هر کس بخواهد، اختصاص مى‏دهد؛ و خداوند، صاحب فضل بزرگ است‏».

صاحب اندیشه نادرست دوست ندارد به دیگری خیری برسد، پیشرفت کند و صاحب کمالی شود.

چنین شخصی خیرات را محدود می‌داند، تصور می‌کند اگر نعمت و رحمتی به دیگران برسد، سهمیه او کم می‌شود، اگر دیگران به موقعیت و منزلتی نائل شوند جای او را می‌گیرند، و خلاصه پیشرفت کردن و بالارفتن هر کس، موجب پائین ماندن او می‌شود.

در اندیشه صحیح باور داریم که «وَ اللَّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ» هر یک از ما سهمیه‌ای جداگانه داریم، اگر به دیگری خیری برسد، از خیرات من کم نمی‌شود. اگر دیگری به موقعیت و محبوبیتی برسد، جای من را نمی‌گیرد.

از سوی دیگر خزانه الهی بزرگ است و خیراتش، وسیع. می‌شود همه افراد از کمالات مادی و معنوی برخوردار شوند، می‌شود نمره همه بیست باشد.

صاحب اندیشه صحیح مایل است تا همه به رشد و کمال برسند، پیشرفت کنند و شخصیت انسانیشان شکوفا شود.

«وَدَّ کَثیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إیمانِکُمْ کُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا حَتَّى یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ»

  • Fa Nazari

انسانی که مثبت می‌اندیشد، هیچ اتفاقی را در عالم شر و بد نمی ‌داند، بلکه لحظه به لحظه آن را حساب ‌شده و تحت کنترل خالق بزرگ عالم می ‌داند.

 12267199

به گزارش روز سه شنبه دیمه نیوز، حسن شریفی؛ انسان در طول زندگی خود همواره به دنبال پیشرفت و کسب موفقیت است. موفقیت در زندگی متأثر از نوع نگرش انسان به خود و جهان پیرامون است. قرآن کریم که کتاب جامع برنامه زندگی انسان است، در آیات خود انسان‌ها را به توجه به فضل و هدایت الهی تشویق و دعوت می‌کند. در این مجال به بررسی نقش مثبت اندیشی در موفقیت انسان از دیدگاه قرآن پرداخته می‌شود.

 

  • Fa Nazari

اگر می خواهید در زندگی خود پیشرفتی را مشاهده کنید چاره ای جز این ندارید که افکار منفی را از ذهن خود کاملا پاک کنید و افکار مثبت را جایگزین آن کنید پس همین حالا به پشت بام ذهن خود بروید و آنتن های ذهنتان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.


قرآن

معادلات زندگی انسان ها بسیار پیچیده و مبهم است و به خاطر همین باید دقیق بدانیم که چه رفتاری را در این معادلات سخت و مبهم از خود بروز دهیم تا زندگی ما تبدیل به یک زندگی ایده آل و درجه یک شود و به عبارتی همه حسرت زندگی ما را بخورند نه اینکه شبانه روز در حسرت زندگی دیگران باشیم. همه افراد در زندگی خود با مشکلات فراوانی روبرو هستند اما انسان موفق کسی است که اولا به فکر رفع مشکلات باشد و دوما در میان مشکلات نیز برای خود یک زندگی بیست و نمونه بسازد تا الگویی برای دیگران باشد

برای داشتن یک زندگی نمونه و درجه یک و مدل بالا فقط کافی است چند کار ساده انجام دهید تا از زندگی خود رضایت کامل داشته باشید : 

1)دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید

در منطق قرآن کریم تنها این افراد به عیب جویی می پردازند :

1)انسان های ستمگر و متجاوز (1)

2) فاسقان (2)

3)کافران (3 )

  • Fa Nazari

«برایان تریسی» مشاور و روان‌شناس بزرگ و یکی از معتبرترین مراجع صاحبنظر جهان در زمینه‌ی موفقیت و پیشرفت و همچنین نویسنده‌ی کتاب معروف «قورباغه را بخور» می‌باشد.

«تریسی» در طی ۳۰سال، به ۸۰کشور دنیا سفر کرده است تا دلایل حقیقی این پرسش را بیابد که «چرا وقایع به‌صورتی که هستند، اتفاق می‌افتند؟» او پاسخ‌ها را به‌صورت قوانینی خلاصه کرد که سال‌های زیادی است در دنیا، افراد مختلف با به‌کار گرفتن این اصول و قوانین، به موفقیت و خوشبختی در زندگی خود رسیده‌اند.

آنچه در زیر می‌خوانید، خلاصه‌ای از این قانون‌ها می‌باشد.

۱) قانون علت و معلول:

هر چیز به دلیلی رخ‌می‌دهد. برای هر علتی، معلولی هست و برای هر معلولی، علت یا علت‌های به‌خصوصی وجود دارد، چه از آن‌ها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید.

چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد. در زندگی هر کاری را بخواهید، می‌توانید انجام دهید به شرط آن‌که:

- تصمیم بگیرید دقیقا ًچه می‌خواهید.

- همان‌کاری را انجام دهید که کسانی‌که در این راه موفق شده اند، انجام داده‌اند.

  • Fa Nazari

با رعایت توصیه‌هایی بسیار ساده می‌توانید همواره زندگی سالم و شادابی داشته باشید. این توصیه‌ها می‌تواند برای هر سن و سالی مفید باشد. به یاد داشته باشید که هیچ وقت برای اصلاح و بهبود روش زندگی دیر نیست.


زمانی که دچار استرش یا اضطراب و دلشوره می‌شوید اقدامات زیر را انجام دهید:

- درخواست کمک از دیگران در صورت نیاز

- مشغول شدن به انجام کاری ترجیحا کار مورد علاقه مانند کتاب خواندن، باغبانی و …

- صحبت کردن با دوستان و اقوام و دیدار با دوستان و آشنایان

- خارج شدن از خانه برای مدت کوتاه و یا قدم زدن در پارک

- ورزش کردن

- انجام تمرینات آرام سازی: در این تمرین، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعکس سفت می‌شود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این حالت نگه داشته و بعد به آرامی شل می‌شود. این سفت و شل شدن عضلات تاثیر خوبی بر آرامش ذهن می‌گذارد.

  • Fa Nazari

درکامنتها در مورد "قانون جذب " اطلاعاتی را خواستارشده بودند....روانشناسان، متفکران عصر جدید و رهبران مذهبی سال های متمادی است که حول مسئله " قانون جذب" صحبت می کنند، اما در واقع این قانون پس از انتشار کتاب "راز" در سال ۲۰۰۶ محبوبیت خود را در میان عموم مردم بازیافت. قانون جذب بسادگی در این جمله خلاصه می شود: "ما هر آنچه را که به آن فکر کرده، چه خوب چه بد، جذب خود می کنیم." باور کنید یا نکنید، امروزه پژوهش های علمی ثابت کرده که افکار مثبت، زندگی ما را تحت تأثیر همه جانبه خود قرار می دهند.در زیر به یکی از محبوب ترین کتاب های موجود در این موضوع یعنی قانون جذب اشاره می کنیم: کتاب "مبانی تعالیم ابراهیم، استر و جری هیکس"

 

  • Fa Nazari

همه افرادی که با قانون جذب کار می کنند باور دارند که انسان هایی قدرتمند هستند و می توانند واقعیت وجودی خود را توسط نیروهای حمایت کننده بیرونی شکل دهند.
گاهی افراد این باور برعکس را در ذهن خود پرورش می دهند: “ما ناتوان هستیم، زندگی تلخ است، تمام نیروهای بیرونی زندگی ما را تعیین می کنند و ….” .
نیروهای ناشناخته و خصمانه در جهان وجود دارد. درست است که آینده ناشناخته و گاهی ترسناک به نظر می رسد. اما شما باید همیشه انتظار بهترین ها را داشته باشید. زمانی که با اتفاق بدی مواجه شوید و فکر کنید که امکان بهبود وجود ندارد احتمالا شرایط را خیلی بدتر می کند.
افراد با انواع فانتزی های ذهنی زندگی می کنند و برای رسیدن به بهترین ها امید دارند اما این دلیل بر این نیست که ناملایمات وجود نداشته باشد.
یکپارچه سازی باورهای جدید در سیستم ذهنی می تواند به اطمینان خاطر شما کمک کند. و به این ترتیب احساسات خوب و مثبت نهفته شما پررنگ می شوند. ابتدا ممکن است پذیرش این احساسات سخت باشد اما به مرور عمیق تر شده و اگر با آن ها کنار بیایید شواهد آشکار شده بیشتری خواهید دید.

  • Fa Nazari